Alla inlägg under juni 2010

Av Sandra - 30 juni 2010 23:06

Usch och blä vad sliten man är i dag.. Jobbat hela dagen lång, på min rast så var jag och hämta upp min kära svärmor för att dra i väg på stan för att kolla runt lite och så var vi och åt sushi och de var så sjukt gott.. :D  Hittade mig iaf en ny tröja som jag ska ha på mig på Boden Alive, nice som fan var den! ... Efter att man hade slutat jobba så for man på stan för att träffa Jessica och Jill för en kaffe på Bodensia, Trevligt var det... ^^ Sen man kom hem så hade man sin söta Ramona här så man fick surra av sig lite så nu ligger man i sängen för att ta och sova lite så man orkar jobba i morgon sen är man ledigt i tre dagar och de ska bli sååå skönt... Men nu säger jag god nat!!


Puss

Av Sandra - 29 juni 2010 21:33

Jag måste då säga att de är riktigt kul att se att de är så många som läser ens blogg, trodde jag inte.. Kanske skriver nåt intressant iaf.. haha!:)


Då har man kommit sig hem från jobbet så nu har man fått i sig lite mat i magen och de var behövligt måste jag säga.. gott gott.. Så hade väl tänkt ta och lägga mig och se lite Miami Medical ett tag sen hoppa in i duchen innan man ska hoppa ner i sängen! :P


Jag har bestämt mig att jag måste ta och sluta snusa så vi får väl se hur det går, men de känns som att de ska gå rätt bra. Har ju trappat ner på mitt snusande utan att jag har tänkt på det så då kan de ju inte vara så svårt ! ^^ GOD LUCK TO ME!


Ja, I morgon börjar ju den berömda Boden Alive :D Så de ska bli riktigt kul får vi bara hoppas på bra väder och ett gott humör... Det ska bli grymt skönt att man får 3 dagars ledigt, Fredag, Lördag och Söndag :) Tur man fick byta bort min Fredag så nu jobbar man i morgon istället! .. Så när man har rast i morgon så ska jag fara och hämta min kära svärmor så ska vi dra i väg på stan och käka lunch och bara strossa runt där tills man börjar jobba igen .. :) Mycket mysigt!..


Men som sagt så hade vi ju midsommar här för inte så många dagar sen... Tiden bara rinner i väg! :P Så i Fredags så jobbade man då till 14 så när man slutade så for man till mina kära svärföräldrar och min pojke för att spendera kvällen där, vi grillade och drack oss lite cider och vin tills killarna väl drog i väg för att jobba natt.


Så då fortsatte vi tjejer att dricka och sitta och surra en massa, sen från ingen stans så kom Ramona på att hon ville klippa sig så vi tog oss till datorn och kollade om vi kunde hitta nån frisyr som hon ville ha så till slut så tog Anneli saxen handen och klippte Ramon och hon vart så fin, så medans hon blev klippt så vart jag så sjukt sugen jag med så när hon var klar så bestämde jag mig oxå för att klippa mig. Kände att jag behövde då lite förnyelse i mitt hår jobbigt att klippa av min långa hår men jag trivs bra med mitt hår nu med för tog inte allt för mycket så jag skulle kunna stoppa upp håret, Sen så färgade man håret i går oxå.


När jag var klar så var de Annelis tur att sätta sig i stolen för att få håret färgat av mig :) Rolig kväll va? vem kommer på att man ska klippa och färga håret när man sitter och dricker.. ?! haha.. Men snygg vart vi alla 3 så ... Vi var väl i säng så där halv 5 på morgonen :)Sen reseten av helgen så var jag kvar hos Familjen Eriksson och bara tog de lungt och vara sällskap åt Anneli när grabbarna jobba så man kan väl säga att de var en riktigt härlig helg!


Men nu hade jag inte tänkt ta och skriva så mkt mer utan jag tänkt bjuda på lite bilder från midsommaren :)!


           

Joel och Ramon plus mitt finger.

Middags bordet! :)


Nyklippt Ramona

Före

Efter, Så vad tycker ni?

Puss

Av Sandra - 29 juni 2010 14:40

Usch vad jag har börja bli dålig på att skriva nu...  Men det känns som att det inte finns någon dit till att skriva... Har ju inte ännu skrivit om midsommaren, men de kommer när de finns tid.. :P I går så jobbade man och när man hade slutat så drog man och träna, skönt som fan... Sen när man kom hem så tog man en dusch och vänta på min kära inneboende Ramon som skulle sluta jobba! När hon kom hem så hjälpte jag henne att byta pircing i tungan sen drog vi vidare till Luleå för att hitta nå snygga möbleer till henne:) Inte nog med det så var man och handla så man har lite mat hemma så man klara sig.. haha!


När vi kom oss hem igen så gjorde vi oss lite mat och efter det så fixade min söta Ramona mitt hår så nu är man som NY :D Skönt med lite förändring... =) När det var klar så körde hon mig till min pojke så man fick mysa lite och få tänka på lite andra saker.. Men nu sitter man och väntar på att pojken ska bli klar så man kan dra till stan och handla och fixa lite saker innan man ska börja jobba...  :P


Puss

Av Sandra - 28 juni 2010 00:47

Ja de är väl dax att man tar och kryper ner i sängen, så man orkar upp och jobba i morgon.. haha! men skönt att man bara jobbar till 14.00 sen får man se vad man hittar på för kul. Som ni har sett har jag ju inte skrivit på några dagar, dåligt av mig haha... Men har bara inte haft tid att sitta här nå och skriva, har ju jobbat rätt mkt så när man väl vart ledig i Fredags så har man inte haft tid och orkar att sitta och skriva nå.. :P Men nu är jag tillbaka, så nu har man kommit sig hem efter att man har spenderat hela helgen hos Familjen Eriksson, så nu ligger man och surrar lite med min gummsi Ramona som bor hos mig ^^ Mysigt värre slipper man vara ensam :D Men nu ska jag göra kvällen men kommer en uppdatering sen om midsommaren ^^


Puss

Av Sandra - 23 juni 2010 15:58

Går rätt seg för mig nu att skriva något vettigt i danna blogg, men jag skriver iaf så det är ju bra eller? ^^ Hmm, I går så hände det inte så mycket var ju upp rätt sent för att jag inte kunde sova, men när hjärtat kom så tog vi oss en promenad! Så var väl i säng och kunde somna vid ca 03.00 men jag tog mig upp när jag skulle jobba så det var ju bra :) Jobbade en kort dag och de var grymt skönt, när jag slutade så for jag hem och myste med hjärtat heeeeela långa dagen ^^ Vart som sagt inte så mycket gjort, men är ju skönt att bara göra inget när man har jobbat rätt mycket. På kvällen så tog vi oss till Daniel och så hade vi sån tur att vi fick skjus av min söta Ramona!! ^^


I dag var de bara att kliva upp tidigt för att ta sig till Luleå för att göra sina naglar, fick skjus av svärföräldrarna som skulle till Luleå dom med. Så vart ju rätt tidigt man var i Luleå, så man hann ju gå på stan innan man skulle vara och göra naglarna. Hittade mig ett par skor äntligen och dom var grymt sköna! :D:D Gillar dom mycket.. Vart oxå super nöjd med mina naglar :) Gick fort att göra dom oxå så man gick sitta och vänta ett tag tills bussen skulle gå sen! Har väl inte hänt så mycket mer denna dag, men ska ta och göra lite mat nu sen blir det att träna lite och ska bli skönt för de var sjuuuuuukt länge sen nu *fy på mig* sen blir det att klippa min sötunge!!... Får man se vad som händer mer, om man ska ta sig till stan igen eller om man blir kvar här, men de får tiden utvisa! Men nu ska jag springa och göra lite mat... ^^


Puss

Av Sandra - 22 juni 2010 00:36

Ja detta är svårt.. Har vart super trött hela dagen och nu när man äntligen ska få sova, ne då kan man inte sova :(( usch! Finns så många andledningar till att jag inte kan sova, så många tankar som snurrar i mitt huvud allt från känslor, jobb, skola, pengar och familjen.. Sjukt jobbat! Vet inte vars jag ska börja, hur kan det vara så svårt ibland? Varför ska man ha så mkt att tänka på? Jag blir så arg när de blir så här...


Min dag har inte heller vart den bästa, sovit dåligt vakna tidigt stressa för att hinna med allt, trött och irriterad allt på samma gång vilken bra kombinitation va? eller så inte,,, Fick ett ändå ett bra avslut på denna dag, var och träffa tjejerna på Bodensia efter att man hade slutat sen så gick vi vidare och fick i oss lite middag, en väldigt sen middag men mycket god och ett mycket trevligt sällskap. När man kom hem så hade min kära "inneboende" gått och sova :P Så man har fått sitta och roa sig själv för att bli trött men har dock inte gått så bra som ni ser.. Annars hade man inte suttit här! haha..


Saknar min Pappa väldigt mycket nu...Hemskt att vi ska vara så långt i från varandra, har inte fått träffa min underbara pappa nu på 1 år, helt sjukt att tiden har gått så fort. Har hänt så mycket här upp med mig sen jag träffade pappa sist! Har tagit slut mellan mig och mitt ex, har flyttat till en egen lägenhet, försökt att klara mig själv, skaffat mig en ny underbar kille och till sist skaffat mig ett nytt jobb! Sen finns det ju andra små saker som har hänt oxå men de är dom stora sakerna som har hänt i mitt liv under det år som jag inte har fått träffa min pappa! Är så tråkigt att han inte kan vara här med mig och få se dom framsteg jag har gjort.. Men jag hoppas att han snart kommer sig upp så man får träffa han snart! Älskar dig pappa du är min ängel... !! :)


Mina känslor just nu är väldigt långt bort och väldigt förvirrande kan inte med än säg att de känns grymt jobbigt just nu för någon konstig anledning, var länge sen jag kännde mig så här! :( Men jag måste då säga att jag är sjukt glad över att de har gått så bra som de har gått gör mig nu dom senaste månaderna, fast dom har vart tunga! Men jag har klarat mig och det är jag glad för... Något jag är väldigt förvånad över och som jag samtidigt är glad för är att jag har kunnat prata med Daniel om allt som har hänt mig under mina 3 år som jag vart mobbad, det var inte nåt som var lätt att göra men det kändes så skönt att man äntligen har fått tala om det!...


Vart ett ganska långt inlägg denna gång men så är det väl när man inte kan sova och har många tankar som snurrar som man måste få ur sig... :P Så nu kanske man kan sova. Fick mig nyss ett samtal så snart kommer mitt hjärta hit och ska göra mig sällskap i natt! :) ... Men nu ska jag kila vidare! Sov så gott allesammans!


Puss

Av Sandra - 21 juni 2010 08:30

Dålig nattsömn, ja de kan man lungt säga att jag har haft.. fick sova lugnt och skönt fram till klockan vara halv 4 sen har man legat och vridit sig och försökt att sova men har inte alls gått nå bra.. Jävla skit!! Så klockan 06.20 Så orkade jag inte ligga nå mera så då tog jag mig upp, hur knäpp är man inte.. hah! Har man ätit lite frukost och sen kolla på Miami Medical för att för driva tiden lite innan man ska i väg och jobba 09.30 till 14.00 så har man rast och så börjar man igen 16.30 ... Man bara jobbar och jobbar nu förtiden så man hinner inte med nåt annat... Men i morgon jobbar man bara till 14.00 sen är men ledig till på torsdag så de ska bli skönt, får man se vad som händer för kul då.. :P i dag verkar de som att solen tittar fram, härligt att slippa regnet !! Fick mig lite mys sällskap i går iaf så de var ju härligt, blev oxå en tidigt kväll för oss kom i säng ungefär 22.00 :)


Puss

Av Sandra - 20 juni 2010 13:34

Ojoj så skönt de var att få sova ut för en gångs skull för de var ett tag sen... Stoppade telefon på ljudlös men vaknade av att Dennis ringde och han hade försöka få tag i mig hur länge som helst men har inte vaknat av telefon.. haha! :) Så när man kollar på klockan så är klockan 13.00 ungefär och de var väl bra att få sova så länge men hade tvättstugan klockan 12 så de var ju inte så bra.. men sån tur så hade ingen tagit min tvätt tid så nu har man vart ner och stoppat in en tvättmasink =) Så nu ska man äntligen få lite rena kläder.. ^^ Sen får man se vad mer som händer i dag...


I går jobbade man som sagt hela långa dagen.. så när man kom hem så var de bara att hoppa in i duschen och göra sig klar för att hämta Ramona och Cissi som skulle ha skjus till Farmen.. Så de var riktigt trevligt, var sen och hämta min gubbe :P så fick mysa lite med han.. sen vid 3 tiden i natt var man och hämta upp dom igen :) Lite trött och yr i mössan var man det gick bara fint... var hemma igen vid halv 4 tiden.. så klockan 4 så skulle hjärtat upp för han skulle och jobba så då käkade vi frukost tillsammans sen när han åkte så gick jag och la mig så vr väl inte i sängen fören 5 tiden. haha!


Men nu ska man ta och fixa till här hemma efter sakerna som Dennis har kommit med nu.. :P


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards