Alla inlägg under januari 2011

Av Sandra - 6 januari 2011 21:13

Finns det nå godare än glass när man har lite ont i halsen?! Tror inte det : )

Kallt och lent för halsen och så smakar de så gott också... Var även skönt att få komma ut en sväng och få lite frisk luft när man skulle gå den lilla biten till affären..


Men blir lite arg över att typ allt man ska ha är ju slut, jävla jul och röda dagar men nästa veckan är ordningen tillbaka igen *skönt* den ända som kan vara bra med alla dessa röda dagar det är om man jobbar då får man mycket pengar eller för dom som äntligen får några flera lediga dagar :P


Hmm.. Vad ska göra denna kväll? Jag kände för lite film mys med hjärtat men det tror jag inte han är så upp för, sen vill jag nog vara social oxå : ) Hehe

Av Sandra - 6 januari 2011 18:18

Alltså jag måste bara får säga en sak, vad är det med dagens ungdomar?.. Eller rättare sagt deras föräldrara kanske man ska säga.. Alla bloggar jag har kollat på hittils så är många av dom mellan 12-15 år och alla har sig en system kamra, dock ska jag väl inte dra slutsatsen att de är deras egen men jag tror om jag får säga så tror jag nog att det är deras egen.


Är ju kul att många av dom faktist lär sig använda den och tar riktigt bra bilder, men många av dom andra skulle klara sig med en vanlig kamra. Har man verkligen blivit så bortskämd nu för tiden? Får man verkligen saker för flera tusen nu? Förr var man ju glad om man fick sig en ny tröja eller skor och liknade saker inte en kamra som kostar 5000 eller bilar och såna saker!


Hoppas man bara inte tar saker för givet och lär sig uppskatta dom små sakerna också.

Usch nu låter det som jag är värsta bitter eller nåt, men det är jag inte.. : )

Av Sandra - 6 januari 2011 17:37

Vad skönt i dag mår jag ännu bättre men är lite mera snorig istället än ont i halsen, men som sagt man kan inte få allt på en gång så de får duga så länge det går mot bättringsvägen. Så i dag hade jag faktiskt tänkt ta mig en promenad, känner mig riktigt duktig att jag har klarat att vara hemma i hela 4 dagar :) Har ju inte vart de roligaste men de har ju hjälpt att jag har blivit bättre fortare!


Hmm, finns ju som inte som mycket att säga just nu förutom att nu hade jag tänkt försöka ta mig in i duschen : )

Av Sandra - 6 januari 2011 04:57

Har tänkt på en massa konstig saker nu när man har vart hemma ensam i två dagar..

Kommit fram till att jag verkligen verkligen saknar min träning nu och för drygt ett år sen var väldigt nära på att få anorexi eller nåt liknade för vägde 52 kg och tyckte att jag var tjock detta har jag kommit på nu att jag tyckte då.


 


HALLÅ jag var ju bara ben ju visst jag trivdes bättre med mig då än jag någonsin har gjort men var ju inte bra att väga så lite!! Så är väldigt tacksam att jag träffade min Daniel, men nu har jag gått upp för många kilon så nu ska jag ta mig ner lite gran men på en vettig nivå :)



 

Jag har haft många skumma drömmar också inte alls nåt samnhängande alls, lite jobbigt drömmar har de vart.. Många jag saknar och tänker på!


I dag har det vart en mycket bättre dag för mig, har inte haft nån feber har fått sova utan problem (kunnat svälja). Så i morgon/idag så har jag tänkt vara social för klarar inte att sitta hemma en dag till haha !:) Om ingen vill umgås så får jag ta mig en promenad, för det ska tydligen bli varmt i dag när jag kollat vädret, skönt..


Först ska jag väl få min sömn om man nu vill bli trött nån gång.. Usch.. !

Av Sandra - 5 januari 2011 01:18

Är ingen rolig sjuka jag har fått mig, var ju bra länge sen jag var sjuk sist så det är väl dax nu igen för mig. Har då iaf fått mig lite sömn iaf sover inte alls nå vidare vaknar hela tiden antigen för att svälja eller för man har sån värk i kroppen!! Jag vill bara gå och gräva ner mig just nu, men de blir iaf VC för mig i morgon så får väl hoppas på att dom ger mig nå medicin eller nåt känns då inte allt för kul att gå ut så här! :(


Känner mig väldigt ensam och lite just nu när man är så här sjuk !! :/ Får hoppas jag får mig nå mera sömn och att den bli någolunda bra!..

Av Sandra - 4 januari 2011 18:22

Ja de är frågan om man har fått sig halsfluss eller om de bara en vanlig förskyldning hoppas det inte är halsflus... Är bara att försöka kurera sig på bästa sätt.. sovit jätte dåligt några dagar nu :( I morse när jag vaknade så hade jag fått svårare att svälja och var mera uppsvälld i halsen.. Kollade tempen som visade att jag hade feber så de var ju inte så konstig man kände sig utslagen, har även blöttit en sjö med näsblod och efter detta så vart jag bättre i min hals :S hel skumt men men hoppas jag blir frisk innan helgen iaf, blir att hålla sig inne så man bli frisk fortare.


I dag är det även ett år sen jag fixade mitt körkort : ) Jippi , tiden springer verkligen i väg känns ju som de var i går man tog körkortet sen så kan man känna att är de verkligen sant att jag har ett körkort.. haha! Men men Grattis till mig! :D


Dagen till ära så får jag fördriva tiden med film och massa te drickade :) Tack älskade gumman som kom förbi med lite te :) Du är ju bara för gullig som kommer förbi med det när de är så kallat ute!.. :P

Av Sandra - 3 januari 2011 21:44

Oj vad glad jag är att jag har en sån underbar karl som verkligen stöttar mig när jag behöver det och inte tal om min fina tjej Jessica som finns där och lyssnar i mellan åt. Vad skulle jag göra uten er två!?


Jag fick mig lite sömn till slut men det vart inte fören 9 på morgonen då jag hade gått till mitt hjärta som bjöd mig på frukost, vi satt och pratade i nån timme innan vi la oss i sängen för att försöka sova. Skönt att ha en sån tygg famn att somna i så får väl se hur det går att sova i natt.


Kännet mig helt slut i kroppen : ( tror nog att jag håller på att bli sjuk för känns hela min kropp har träningsvärk sen fryser jag som fan! Jävla skit hur bra början på året är detta?! Jag som ville träna och så blir man sjuk... Blir att kurera sig som tusan och hoppas den går fort över.


Nu ligger jag och väntar på mitt hjärta som ska komma hit efter han har tränat klart, för lite mys med mig är i stort behov av det just nu.

Av Sandra - 3 januari 2011 04:47

Är jag en sån hemsk person?! Vad har jag gjort för att förtjänt detta? Vi är alla vuxna människor varför kan inte alla bara bete sig som det också, vad är de som är så svårt? Hur svårt kan de vara att behandla andra som man själv vill bli behandlad? Jag känner mig grymt sårad och besviken på hela denna situationen som jag befinner mig i just nu, Jag önskade verkligen att jag kunde säga vad jag känner och tycker till dig men det går inte vet inte ens vars jag ska börja och hur jag ska göra det.


Jag vet att på nåt sätt måste jag ta mig vidare, antigen att prata om det eller släppa allt för om jag inte gör de kommer jag bryta i hop själv. Jag kan inte sova utan mardrömar när jag väl somnar eller så kan jag inte somna alls, jag känner mig så frukansvärt trött men jag kan inte somna :( Är det så att jag kanske inte vågar somna för då vet jag att mardrömar kommer?! Varför ska detta vara så jobbigt... :'( 


Blir nog en natt utan sömn!!.. Min kropp mår inte alls bra..

Ovido - Quiz & Flashcards